Goed aangekomen! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van sybrenopreis - WaarBenJij.nu Goed aangekomen! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van sybrenopreis - WaarBenJij.nu

Goed aangekomen!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

08 Maart 2009 | Ecuador, Quito

Beste lezers,

Gisterochtend vroeg ben ik op het vliegtuig gestapt en na een overstap in Madrid (en een kleine vertraging) ben ik veilig in Quito aangekomen. En datzelfde geldt gelukkig ook voor mijn bagage... (vanochtend sprak ik in het hostal een vlaming die het al een week zonder zijn bagage moet doen, lijkt me geen pretje!).

Op het vliegveld stond er al iemand op mij te wachten om me naar het Hostal te brengen. De organisatie vanuit mijn talenschool is dus er goed voor elkaar! Ik merk overigens dat ik al veel duidelijk kan maken in het Spaans (dankzij PimSleur (met dank aan Aad) en de cursus op de Volksuniversiteit), nu hoop ik in de komende weken zo Spaans te leren dat ik ook gewoon een gesprek kan voeren.

Tot op het laatste moment ben ik bezig geweest met de voorbereidingen. De laatste week was zelfs nog erg druk te noemen waarbij ik iedere dag nog wel dingen geregeld of gekocht heb. Mijn paklijst was ook erg uitgebreid en er zijn zoveel dingen waar je pas op het laatste moment aan denk... (maar bijvoorbeeld de wasbakstop die ik dinsdag nog gekocht heb is me vandaag al goed van pas gekomen). Verder had ik toch ook nog een onderhuurder gevonden voor mijn kamer, waardoor ik deze week ook druk bezig was met het ontruimen van mijn kamer (nogmaals bedankt Wouter voor je hulp!!).

Maar het voelt echt heel goed om hier te zijn. Het afscheid van mijn familie gisterochtend was best emotioneel en mijn vrienden zal ik de komende maanden zeker missen. Toch weet ik waar ik hier zit en waarom ik dit wel. Ik denk dat ik mezelf hier erg nuttig kan maken in het project dat ik ga doen voor mensen met een verstandelijke handicap. En verder dat ik het erg goed is voor mijn persoonlijke ontwikkeling om een tijdje echt mee te draaien in een hele andere maatschappij. En het leren van een nieuwe vreemde taal stond ook al lang op mijn verlanglijst. Dat alles bij elkaar, gekoppeld aan een enorm gevoel van vrijheid, maakt dat ik me nu echt gelukkig voel.

Ik hoop dat ik de komende tijd mijn draai hier in Ecuador kan vinden. Maar als ik naar mijn eerste dag kijk, komt dat denk ik echt goed.
Van mijn verrichtingen en belevenissen zal ik in ieder geval regelmatig verslag doen op mijn weblog.

Hartelijke groet,

Sybren

  • 08 Maart 2009 - 18:24

    Froukje:

    Ha Sybren,

    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen... Ik heb nog wel even aan je gedacht gisteren... :) Fijn dat alles goed gaat... Houden zo!!!

    Liefs Froukje

  • 08 Maart 2009 - 19:55

    Gerlinda En Benine:

    Buenos noches!

    Mooi dat je veilig bent aangekomen in het verre Zuid Amerika. Een fantastische onderneming en fijn dat je goed bent opgevangen!!!
    Jij zult wel ontvangen zijn met een heerlijk temperatuurtje, hier regent het echt keihard! Nog ff wachten voordat het voorjaar begint :).

    We hopen dat je de Spaanse taal snel onder knie krijgt en dat je snel mensen zult ontmoeten waardoor je je echt thuis gaat voelen!

    Hasta la vista!
    Gerlinda en Benine

  • 08 Maart 2009 - 20:26

    Rianne:

    He Syb,
    Ik ben blij dat je goed bent aantgekomen! Nu kun je genieten van alle dingen en nieuwe ervaringen die je gaat meemaken! Laat je snel weer iets horen?
    Kus je zus

  • 08 Maart 2009 - 21:34

    Je Friese Tante:

    Hoi Sybren,
    Heel bijzonder,net weg en dan al bericht van je.
    Prettig te lezen dat tot nu toe alles op rolletjes loopt,houden zo
    Dikke zoen Ont sjen.

  • 09 Maart 2009 - 08:47

    Frank En Petra Barel:

    Dag Sybren,
    Wow, 1 dag op weg en nu al echt gelukkig! Dat klinkt goed. We lezen en leven met je mee en hopen dat nog vele gelukkige dagen volgen!

    Groeten uit Amersfoort

  • 09 Maart 2009 - 12:04

    Nicolien En Bert:

    We zullen je reis met aandacht volgen
    geniet en wees voorzichtig
    een geweldige belevenis !!! hoi.

  • 09 Maart 2009 - 15:54

    Sander En Esther:

    Hee neef,
    Tuurlijk blijven we je via deze weg volgen de komende maanden.
    Gelukkig is het meest zware deel van de reis achter de rug; afscheid nemen van familie. Succes en we horen weer van je.
    Groetjes Esther

  • 10 Maart 2009 - 10:32

    Jan En Miep:

    Hallo Sybren,
    We gaan je volgen op je reis, veel succes en geniet van wat je meemaakt.
    We hebben veel resprect voor je om zomaar je werk een half jaar te verlaten en vrijwilligers werk te gaan doen. Groeten Jan en Miep

  • 10 Maart 2009 - 20:35

    Enza & Eddy:

    Klinkt als een goede start. We gaan met met veel belangstelling (en enige jalouzie) volgen.

    gr / Eddy

  • 12 Maart 2009 - 07:55

    Marijke:

    hallo Sybren,

    Goed om te horen dat het begin van dit avontuur zo goed is gegaan.We hadden hier vorige week een jongen uit mexico die alleen spaans sprak en dan ontdek je hoe moeilijk het communiceren gaat als je elkaars taal niet spreekt. Dus goed van jou om je in Nederland hier al op voor te bereiden. Ik ga je volgen en wens je veel succes en geniet van alles dat je onderweg tegenkomt. knuffel Marijke

  • 12 Maart 2009 - 12:56

    Frans Van Ginkel:

    Bonjour Mon Ami,
    (mijn Spaans is niet meer wat het geweest is)
    Goed om te horen dat je goed bent aan gekomen. Hoop dat je de komende weken je draai kan vinden.
    Groeten uit Borne
    Frans van Ginkel

  • 12 Maart 2009 - 14:27

    Anneke Schasfoort:

    Hoi Sybren, Wat fijn dat je reis goed verlopen is en dat het goed met je gaat.
    Succes verder en vooral heel veel plezier,

    Groetjes Anneke Schasfoort

  • 12 Maart 2009 - 16:12

    Ester:

    He Sybren,

    Fijn om te horen dat je reis goed is verlopen!! Hoop dat het bij jou mooi weer is, want hier regent het pijpenstelen!
    Geniet ervan,

    Groetjes Ester

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 September 2009

Afscheid

19 Augustus 2009

Dure stempels...

04 Augustus 2009

Klaar voor de Mont Blanc

16 Juli 2009

Hollanders op hoogte

08 Juli 2009

Hoog water

Actief sinds 23 Jan. 2009
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 24223

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 26 Mei 2017

Het beloofde land

07 Mei 2011 - 29 Mei 2011

Zuid-Amerika 2011

02 Augustus 2010 - 17 Augustus 2010

Berlijn en Polen

07 Maart 2009 - 16 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: