Dure stempels... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van sybrenopreis - WaarBenJij.nu Dure stempels... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van sybrenopreis - WaarBenJij.nu

Dure stempels...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

19 Augustus 2009 | Ecuador, Quito

Hallo allemaal,

Tegen alle verwachting in hier toch nog een bericht uit Ecuador... Ik stond namelijk afgelopen zondag op het vliegveld voor mijn terugvlucht. Al mijn bagage had ik ingecheckt, nog even een krantje gekocht en ik kwam bij de paspoortcontrole. De ambtenaar begon heel moeilijk te kijken en vroeg om een ´Censo´, iets waar ik nog nooit van gehoord had... Wat bleek: ik had mijn visum hier in Ecuador binnen 30 dagen moeten laten registreren, en dat had ik niet gedaan. Zonder dat bewijs van registratie mocht ik het land niet uit!! Heel erg schrikken natuurlijk, nog een keer teruggelopen om te vragen of er echt geen noodoplossing was in de vorm van een boete. Maar hij was echt onverbiddelijk en liet me echt niet gaan. Dus mijn vlucht maar geannuleerd, mijn bagage opgevraagd en een taxi teruggenomen naar mijn hostal en direct mijn ouders gebeld dat ik de volgende dag niet op Schiphol zou staan...

Balen natuurlijk. Maar goed, maandagochtend direct bij de migratiedienst langsgegaan. Na het betalen van een flinke boete kon ik alsnog mijn visum laten registreren bij het ministerie. Woensdagochtend kon ik mijn paspoort weer ophalen en stonden er weer een paar mooie extra stempels in mijn paspoort. Met die extra stempels kon ik uiteindelijk bij de migratiedienst het ´Censo´ (een pasje) ophalen. Dus, weer een ervaring met de Ecuadoriaanse bureaucratie en een mooi stempel rijker stond ik weer buiten.

Naast de visumzaken moest ik natuurlijk ook achter een nieuwe vlucht aan. Mijn vlucht kon ik na het betalen van een nieuwe boete ook omboeken. Echter, door de drukte van het hoogseizoen was er pas een vlucht terug beschikbaar op woensdag 26 augustus. De komende week moet ik me hier nog even in Ecuador zien te vermaken... Dat is niet het meest vervelende deel van de verlenging van mijn reis, want ik ben hier namelijk nog lang niet uitgekeken.

De afgelopen weken op reis van Huaraz naar Quito heb ik het prima naar mijn zin gehad. Onderweg heb ik een dag aan het strand gelegen in Mancora, een plaats langs de kust van Peru waar de zon het hele jaar schijnt! Daar een heerlijk uitgerust bij het zwembad. Daarna ben ik doorgereisd naar Montañita, aan de kust van Ecuador. In de bus daarnaartoe had ik een Duitse jongen leren kennen en samen gingen we op zoek naar een hostal. We kwamen er echter achter dat het die dag een nationale feestdag was, en dus zaten alle hostals vol of waren erg duur... Uiteindelijk een bijzonder hostal gevonden met een paar tenten op een betonnen vloer, maar natuurlijk erg goedkoop. Een mooie dag daar gehad, want door de drukte was het er erg gezellig en ´s avonds stond de kust helemaal vol met kraampjes die allerlei heerlijke cocktails verkochten... De volgende dag met een stel mensen naar Puerto Lopez gereisd en daar een tocht geboekt om walvissen te bekijken die daar voor de kust zwemmen.
En vanuit daar weer met de nachtbus naar Quito gereisd want ik wilde nog bij mijn vrijwilligersproject langs. Echt ontzettend fijn hoe al die mensen mij direct herkenden en me om de hals vlogen. Daar ook nog weer de nodige souveniers meegenomen.

Voor mijn laatste dagen had ik bedacht om naar Mindo te gaan. Een heel relaxt plaatsje tussen de groene heuvels op ongeveer 2 uur van Quito. Daar lekker in de hangmat gehangen, ondersteboven een kabelbaan afgesjeesd, gemountainbiked, in watervallen gezwommen en kolibries gespot. Een mooie afsluiter van mijn reis door zuid-amerika vond ik zelf.... Dus was echt klaar om weg te gaan...

Maar ja, moet nu natuurlijk een mooie nieuwe afsluiting verzinnen. Mijn plan is om morgen naar Tena te reizen, een plaatsje aan het begin van de jungle ongeveer 5 uur hiervandaan. Er zijn nog wat heetwaterbronnen in de buurt waar ik dan hopelijke mijn reis echt kan afsluiten.

Volgende keer dan hopenlijk echt mijn laatste bericht uit Nederland...

Hartelijke groet,

Sybren

P.S. deze keer even geen foto´s, maar die komen wel als ik weer in Nederland ben.

  • 19 Augustus 2009 - 22:59

    Inge:

    Hoi Sybren,
    Even balen lijkt me, maar goed van je dat je de draad weer oppakt en geniet van deze onverwachtse verlenging.Veel plezier nog en een goede reis terug, groetjes Gerard, Iris en Inge

  • 20 Augustus 2009 - 09:35

    Sico :

    Je stelt ons altijd weer voor verrassingen. We hadden zo onze zorgen toen we hoorden dat je niet weg mocht, maar dat heb je weer met verve opgelost ook al kostte het je wat dollars. Aan je verslag te zien heb je je humor niet verloren. Houden zo en geniet er nog maar een weekje van. Tot volgende week donderdag!

  • 20 Augustus 2009 - 11:17

    Marjan:

    Huidige status: Ik ben weer thuis!!! Nee dus,je reist nog even verder i.p.v.je reis af te sluiten. Wel een tegenvaller,maar voor jou nu nog wat extra tijd om afscheid te nemen van het land waar je zoveel goede tijd hebt doorgebracht.Zojuist de rekening van je verlenging van je reisverzekering ontvangen. Ook dat heb je weer perfect ( snel) geregeld!!We zien erg naar je terugkomst uit,maar geniet toch nog maar even,want snel daarna moet je weer aan het werk!!

  • 20 Augustus 2009 - 13:00

    Gitte:

    als je inmiddels de kunst van het Zijn met wat Is beheerst is dit weer een mooie gelegenheid om daarin verder te ontwikkelen.Wie weet wat het je brengt en waarom je dit -al is het onbewust voor jezelf ge-enceneerd hebt. goeie week, ik weet ook dat je niet op de groepsbijeekomst unt zijn en hopen je een volgende keer te zien en horen! groet-je Gitte

  • 20 Augustus 2009 - 18:00

    Amie Van Eekelen:

    Tjsa, er zijn vervelender omstandigheden om langer in het buitenland te blijven; jij boft dus maar dat je gezond van lijf en leden bent en er nog lekker op uit kunt! Goede terugvlucht en behouden thuiskomst! Groeten Amie.

  • 20 Augustus 2009 - 18:10

    Wouter:

    Dat kan er ook maar één overkomen.
    Had je nog geen zin om weer aan je werk te gaan...

    je weet wel het uiterste uit je vakantie te halen...


  • 20 Augustus 2009 - 18:27

    Jan:

    Broerski!

    En zelfs na 5 en een halve maand in Z-Amerika wist je die knakker nog niet om te kopen?? ;-) Anyways, zoals je al eerder aangaf heb je vooral geleerd dat het altijd wel goed komt, en dat zie je nu ook weer! Blijkbaar moest het zo zijn en moet je als " straf" nog wat langer in Equador bivakkeren.... Ik zou zeggen: Sterkte :-)

    Tot volgende week in elk geval, ik zal er zijn op Schiphol!

    Jan

    PS: afgelopen maandag hebben we de panfluit band op Schiphol net weten te annuleren en volgende week kunnen ze niet.... Balen he?

  • 21 Augustus 2009 - 05:41

    Lindsay:

    Hola Sybren,

    Jeetje zeg, je visum niet gecheckt. Aan de ene kant balen maar aan de andere kant wel een mooi verhaal en bovendien kan je dan nog een weekje langer genieten van Ecuador. Mindo is echt heel relaxed. Wij hebben daar canoping gedaan. lekker roetsjen tussen twee bergen.

    Geniet ervan! En succes met je 2e poging om terug te reizen.

    Groeten!

  • 21 Augustus 2009 - 16:15

    Mieke De Boom:

    Hoi Sybren, We hebben genoten van al je verslagen. Je hebt een onvergetelijke ervaring opgedaan. Goeie reis terug, groeten van Wim en Mieke.

  • 22 Augustus 2009 - 09:13

    Mirjam Lenglet:

    Nou, Zuid-Amerika vraagt wel veel van je flexibiliteit. Mooi, hoe je van deze onverwachte switch weer een nieuwe uitdaging maakt. Goeie terugreis straks!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 September 2009

Afscheid

19 Augustus 2009

Dure stempels...

04 Augustus 2009

Klaar voor de Mont Blanc

16 Juli 2009

Hollanders op hoogte

08 Juli 2009

Hoog water

Actief sinds 23 Jan. 2009
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 24172

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 26 Mei 2017

Het beloofde land

07 Mei 2011 - 29 Mei 2011

Zuid-Amerika 2011

02 Augustus 2010 - 17 Augustus 2010

Berlijn en Polen

07 Maart 2009 - 16 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: