La ultima dia - Reisverslag uit Quito, Ecuador van sybrenopreis - WaarBenJij.nu La ultima dia - Reisverslag uit Quito, Ecuador van sybrenopreis - WaarBenJij.nu

La ultima dia

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

22 Mei 2009 | Ecuador, Quito

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik echt mijn allerlaatste werkdag gehad op mijn project. Toch wel raar om afscheid te nemen van mensen met wie je twee maanden zo intensief hebt samengewerkt. Voor het afscheid had ik twee grote taarten gehaald. Natuurlijk mierzout, dat is echt waar ze hier van houden. Een appeltaart of een lekkere limburgse vlaai van normaal deeg had ik nergens kunnen vinden. De stukken van mijn taart had ik wel op limburgse grootte gesneden, dus lang niet iedereen kreeg hem op..... De directrice, Danielle had nog een kort afscheidspraatje vanochtend in de pauze. Daarna heb ik de nodige knuffels en omhelzingen van de ´chicos´gekregen evenals een mooie kaart en plaquette die als ik weer terug ben zeker een mooie plek bij mij thuis zullen krijgen.

Nadat iedereen weer naar huis was heb ik nog een kort ´overdrachtsgesprek´ gehad met Daniëlle. De afgelopen weken heb ik de producten van het creatief Taller (atelier) in kaart gebracht en in een bestand gezet. Ik heb afgesproken dat ik nog een stukje voor het jaarverslag van de stichting zal schrijven. Verder ga ik in ieder geval vlak voor ik weer terugvlieg half Augustus nog een keer langs om nog wat producten te kopen en echt afscheid te nemen...
Een paar foto´s van mijn laatste week vind je op: http://picasaweb.google.com/sybren.bouwsma/CaminoEspecial#
Daar vind je ook een aantal foto´s van de producten die gemaakt worden. Als je iets wilt kopen, kan je dat bij mij aangeven, dan probeer ik het mee te nemen of ik vraag het aan Daniëlle om dat mee te nemen als ze naar Nederland gaat.


De andere kant van afscheid nemen is dat ik nu aan een nieuwe fase van mijn verblijf in Zuid-Amerika te beginnen: het reizen zelf.
De afgelopen week ben ik ook druk geweest met de voorbereidingen.
Ik begin de komende dagen eerst in de jungle, in een lodge midden in de Amazone. Dus echt weer even heel iets anders Quito....
Vanaf halverwege volgende week ga ik langzaamaan naar Peru afreizen. Mijn reis kan je natuurlijk gewoon op dit weblog volgen.

Dit weekend ben ik trouwens nog met een paar huisgenoten nog naar de kust geweest, wederom naar Canoa. Het was een stuk bewolkter dan de volgende keer dan ik daar was. Eigenlijk vond ik dat niet heel erg, een echte zonaanbidder ben ik blijkbaar toch niet zo.... Ik had echt een heel bijzondere slaapplek, een soort van tent, maar dan van Bamboe (zie: http://picasaweb.google.com/sybren.bouwsma/JungleEnKust#5338789784137656354 ) Wel werd ik doordat het zo open was, wel een beetje lekgestoken door de muggen, maar je moet er iets voor over hebben he.... (maar voor de Jungle neem ik nu in ieder geval wel extra DEET mee...).

Saludos en tot een volgend bericht,

Sybren

  • 23 Mei 2009 - 08:58

    Froukje:

    Wat een prachtige beelden weer... Jammer dat je project nu is afgelopen, maar spannend dat je nu echt op reis gaat... Veel plezier in de jungle en een goede reis richting Peru! Ik blijf je volgen :)

    Liefs Froukje

  • 23 Mei 2009 - 10:08

    Pieter:

    Ha Neef,
    Heel erg leuk om al je verhalen te lezen en je foto's te bekijken. Mooi dat je zoveel voor de caminoespecial kunt betekenen. Ik wens je heel veel plezier bij de komende reis-periode. Daar zullen nog wel wat mooie foto's bij komen. (ik neem aan dat de nazca-lines en de machu picchu op de planning staan) Misschien kom je een vriendin van me tegen; die zit nu in het vliegtuig naar Lima. Nogmaals heel veel plezier en tot de volgende weblog!

    Pieter

  • 23 Mei 2009 - 21:41

    Harteveld:

    hoi sybren,leuk om het allemaal te lezen.bedankt weer.afscheid nemen is moeilijk van zulke mensen waar je zo mee op getrokken bent.nog een fijne tijn neef.kus vant.ria en o.aat xxxxxxxx

  • 24 Mei 2009 - 09:31

    Fam Barel Amersfoort:

    Hoi Sybren
    Wat leuk om over al je ervaringen te lezen. We leven met je mee en hopen dat de volgende etappe in je reis weer veel nieuwe belevenissen voor je in petto heeft!
    Groetjes Frank,Petra, Janna, Xander, Marije en Marten(iedereen is thuis want Marten is jarig).

  • 24 Mei 2009 - 09:47

    Liesbeth:

    Wat ziet het er allemaal fantastisch uit Sybren! Die strandfoto´s, mm en die waterval, en die vruchten!

    Wat gaat de tijd trouwens snel; dat je project al weer afgelopen is. Ik vind t leuk en sympathiek om iets te kopen van je project. Ik zag een leuk dienblad met kippen erop. Mocht het je lukken om mee te nemen; dan super. En anders via Danielle.

    Veel plezier met de rest van je stay!
    Groetjes Liesbeth

  • 25 Mei 2009 - 14:55

    Elise Neervoort:

    Hallo Sybren,
    Wat maak jij veel mee, zeg!
    En wat zie je een hoop van een totaal andere wereld.
    Je stukjes en foto's worden hier in Schipluiden trouw gelezen en bekeken.
    Heel veel plezier op je reis en.... we lezen het wel weer.
    Groetjes,
    Elise

  • 26 Mei 2009 - 14:21

    Marjan:

    Wat een mooie dingen maken die mensen zeg!! Ik weet niet of van Gent en Loos ook in Ecuador komt,maar ik wil wel een dienblad(kippen),Die appel,kunnen daar servetten in?Die dan ook en een bonenschilderij.
    Als jij dit voor mij mee wil en kan nemen?!?
    Hoe gaat dat met betalen? Ik hoor het wel van je.We wensen je hele mooie momenten toe en er genieten heel veel mensen met jou mee!!Dikke knuffel van mij.

  • 27 Mei 2009 - 17:34

    Inge:

    Ha Sybren,
    Wat enig en hartverwarmend de foto's van de mensen waar je werkt.Ja je weet,ik heb hier iets mee!
    Leuke dingen die ze maken,zo te zien ook kaarten,als het niet te lastig is om mee te nemen mag je dit voor mij doen.
    Mits het lukt met de betaling, laat me weten hoe ik dat dan het beste in orde kan maken.

    Heel veel plezier met je verdere reis.
    Liefs Gerard, Iris en Inge

  • 28 Mei 2009 - 20:01

    Ine:

    hallo Sibren,
    geweldig wat je allemaal beleefd,leuk om te volgen,leuke spullen worden er gemaakt op je werkplek,wat zal je koffer vol worden Nog veel plezier op je verdere tocht en ik zie je weer in het F.B.K.stadion.
    groeten Ine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 September 2009

Afscheid

19 Augustus 2009

Dure stempels...

04 Augustus 2009

Klaar voor de Mont Blanc

16 Juli 2009

Hollanders op hoogte

08 Juli 2009

Hoog water

Actief sinds 23 Jan. 2009
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 24188

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 26 Mei 2017

Het beloofde land

07 Mei 2011 - 29 Mei 2011

Zuid-Amerika 2011

02 Augustus 2010 - 17 Augustus 2010

Berlijn en Polen

07 Maart 2009 - 16 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: