Algunas dias más - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van sybrenopreis - WaarBenJij.nu Algunas dias más - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van sybrenopreis - WaarBenJij.nu

Algunas dias más

Door: Sybren Bouwsma

Blijf op de hoogte en volg

20 Mei 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Hola,

Inmiddels is alweer ruim een week verstreken sinds mijn laatste bericht. Er is eigenlijk te veel te vertellen voor een bericht, maar ik zal toch een poging wagen.

Vorige week ben ik nog tot het einde van de week in Salta gebleven. Daar heb ik een paar mooie tours gemaakt door de prachtige omgeving van Salta. Eerst langs een bochtige en onverharde weg langs één van de hoogste gelegen sporen ter wereld, uitkomend op een aan hooggelegen zoutvlakte. Ik zat in de auto met een aantal reislustige Nieuw-Zeelanders die deze toch thuis offroad zouden uitproberen. De avond heb doorgebracht in Pumamarca, een prachtig klein dorpje tussen veelkleurige rotsen. De volgende ben ik weer naar Salta teruggereisd. ´s Avonds nog even de stad ingeweest waar toevallig een cultureel festival aan de gang was waar een groep uit Paraguay optrad. Grappig was dat ik op een gegeven moment uit het publiek geplukt werd om eens dans mee te doen... Heb ik dat ook nog eens gezien. Zaterdag ben ik naar Cachi geweest, een stadje ongeveer 150 kilometer bij Salta vandaan. Ik heb erg gelachen met de drie Thaise vrouwen die inmiddels al jaren in de verenigde staten wonen. De reis was ook erg bijzonder, langs nevelwoud, een vallei vol met condors en wederom veel cactussen.

Inmiddels ben ik na een lange busreis (20 uur) vanaf het begin van de week in Buenos Aires. De beste bus die er was had gelukkig volledig uitklapbare stoelen, dus ik kwam niet helemaal gebroken aan.
Met een hele groep medestotteraars uit Zweden, Schotland en Nederland huren we een prachtig ruim huis (met Jacuzzi!) in een rustige wijk van de stad. Dat deel van de reis is dus prima voor elkaar.
Maandag hebben we direct een bustoer gemaakt van de stad, dus zo hebben we de stad direct al een beetje leren kennen.. In de verte d de stad een beetje aan Parijs denken, maar dan in Oost-Europa gezien de vervallen gebouwen, smerige toiletten en het rondzwervende vuil. Verder is het ook een erg drukke stad die de hele dag vast stad en waar de metro´s zo vol zijn dat je er bijna niet meer in kunt. Gelukkig zijn er wel een paar pareltjes, zoals een mooi opgeknapte stuk aan de haven en de gebouwen rond het Plaza de Mayo.

De wereldstotterconferentie verloopt ook enigszins op zijn argentijns. Het is in het gebouw van de medische faculteit, een gebouw dat zijn beste tijd gehad heeft. Ondanks het ontbreken van gezamenlijke lunches leer ik de laatste dagen steeds meer mensen kennen uit allerlei landen.

Ik zal daar in het volgende bericht op terugkomen. Helaas is het nog niet gelukt om foto´s te uploaden, dus ook dat hebben jullie nog te goed.

Groet,

Sybren


  • 20 Mei 2011 - 22:26

    Mirjam Lenglet:

    Leuk, Sybren, om je ervaringen te lezen. Veel plezier daar!

  • 21 Mei 2011 - 08:47

    Rianne:

    Broer, nu ook eindelijk een reactie van mij! Goed dat de reis je zo goed bevalt. En ja, minder luxe is ook leuk om mee te maken toch? Dan weet je weer hoe goed we het eigenlijk hebben. Geniet nog van je laatste anderhalve week en tot op de camping! Kus je zus...

  • 22 Mei 2011 - 09:19

    Elise Neervoort:

    Weer een mooie reis Sybren waarin je veel ervaringen opdoet. Geniet ervan, prent alles wat je ziet, hoort en meemaakt in je hoofd want dat kan niemand je meer afnemen.
    Nog een fijne tijd verder.
    Groetjes,
    Elise

  • 23 Mei 2011 - 08:35

    Marjan:

    Wat een snel reisverslag met zoveel kilometers aan afstand en ontmoetingen met andere mensen van all over the world!! weer veel ervaringen om je leven verder mee te vullen.Heel mooi!We skypen binnenkort? Laat maar horen wanneer dat goed uitkomt.
    Kus van je moeder.


  • 24 Mei 2011 - 19:33

    Gerard Iris Inge:

    Sybren wat sjiek weer een mooie reis! Waar het ook heen gaat, het feit dat je dit weer doet vind ik super!
    Geniet nog even, maar dat zal wel lukken.
    Groetjes Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Jan. 2009
Verslag gelezen: 2057
Totaal aantal bezoekers 24174

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 26 Mei 2017

Het beloofde land

07 Mei 2011 - 29 Mei 2011

Zuid-Amerika 2011

02 Augustus 2010 - 17 Augustus 2010

Berlijn en Polen

07 Maart 2009 - 16 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: