Los primeros dias - Reisverslag uit Salta, Argentinië van sybrenopreis - WaarBenJij.nu Los primeros dias - Reisverslag uit Salta, Argentinië van sybrenopreis - WaarBenJij.nu

Los primeros dias

Door: Sybren Bouwsma

Blijf op de hoogte en volg

11 Mei 2011 | Argentinië, Salta

Hola,

Hier een eerste bericht uit Argentinië. Na een lange maar vermoeiende reis ben ik zondagmiddag in Salta aangekomen. Ik moest in Madrid overstappen, en één overstap in Buenos Aires van het ene naar het andere vliegveld. Omdat mijn eerste vluchten allebei een uur vertraging hadden zat ik wel een beetje in spanning of ik die vlucht wel zou halen. Zeker toen ik de taxi in Buenos Aires niet kon vinden die me naar het andere vliegveld zou brengen. Gelukkig bleek er na lang zoeken toch iemand met mijn naam erop te staan en verliep de reis verder voorspoedig.

Salta is een oude koloniale stad, waarvan nog wel iets terug te zien is. Helaas haalt het niet bij de andere steden die ik tijdens mijn eerste reis gezien heb. Maar het meest aantrekkelijke is de zeer gevarieerde omgeving vol felgekleurde rotsen, groene heuvels en witte bergtoppen. Na een dag bijkomen (waarbij ik nog wel een klim omhoog met een kabeltreintje gemaakt heb) heb ik gisteren dan ook een excursie geboekt naar Cafayete, een stad ongeveer 200 km hiervandaan dat ook erg bekend is om zijn uitstekende wijnen. De excursie was een mooie combinatie van prachtige rotsformaties, een oude pre-inca ruïne vol met cactussen en een wijnproeverij. Zeker de moeite waard!

Vandaag heb ik vooral mijn programma voor de komende dagen uitgestippeld en een mummie-museum bezocht. Om met het laatste te beginnen, zo´n 10 jaar geleden zijn er drie kinderen opgegraven die ongeveer 500 jaar onder het ijs gelegen hebben. Deze kinderen waren op een top van de berg aan de goden geofferd. Gruwelijk, maar wel bijzonder. Door de perfecte klimatologische omstandigheden was al hun kleding en hoofd nog volkomen intact. Verder heb ik voor de komende dagen weer een aantal tours geboekt, en voor zondag een terugreis naar Buenos Aires.

Een aantal van mijn eerste foto´s zijn hier te vinden: https://picasaweb.google.com/sybren.bouwsma/Salta#

Meer over de incamummies vind je hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Llullaillaco

Groetjes en tot een volgend bericht,

Sybren




  • 12 Mei 2011 - 10:42

    Marjan Je Moeder,:

    Ja hoor het is me gelukt om als eerste te reageren!
    fijn om dit te lezen en alles goed met je is! Mooie foto's ookmet prachtige kleuren!Geniet er maar van. Een kus....

  • 12 Mei 2011 - 18:45

    Froukje:

    Ha Sybren,

    Wat beleef je weer veel... en wat een prachtige omgeving daar! Geniet van je tripjes en alvast een goede reis naar Buenos Aires...

    Liefs en een kusje van Jente
    Froukje

  • 13 Mei 2011 - 09:38

    Marjan Je Moeder,:

    Sybren een vraag: weet jij het adres van Ludolf en Gerdien? Zij trouwen morgen en ik wil hen graag een kaart sturen! Of iemand van je vrienden? Laat het mij s.v.p. weten!Groeten en kus....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Jan. 2009
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 24187

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 26 Mei 2017

Het beloofde land

07 Mei 2011 - 29 Mei 2011

Zuid-Amerika 2011

02 Augustus 2010 - 17 Augustus 2010

Berlijn en Polen

07 Maart 2009 - 16 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: